SEO a Content Marketing – treści w służbie pozycjonowania

Content marketing to aktualnie bardzo popularna forma prowadzenia marketingu w Internecie. Co raz więcej firm oferuje tego typu usługi w serwisach branżowych czy blogach, a content marketing stał się wiodącą metodą SEO. Co to właściwie jest content marketing? I jaki ma wpływ na SEO Twojej strony?
Co to jest Content Marketing?
Krótka definicja content marketingu: Content marketing jest to tworzenie i rozpowszechnianie unikalnych, wartościowych treści w Internecie. Koniec definicji.
Nie będziemy za bardzo rozpisywać się na temat form content marketingu. Generalnie istotą content marketingu jest po prostu tworzenie interakcji z użytkownikami poprzez dostarczanie im wartościowych, pomocnych, ciekawych, a czasami humorystycznych treści. Co w ogólnym założeniu ma poprawiać wizerunek, a w efekcie dawać lead’y, lub po prostu zwiększać zainteresowanie naszą firmą. Tak naprawdę każda kampania content marketingu jest inna, i różnic się w zależności od wcześniej założonych celów.

Content Marketing, a pozycjonowanie
Content marketing to nie tylko treści, ale również i linki. Każda wzmianka o firmie, każdy artykuł ekspercki, wzbogacony jest często o odnośnik do serwisu. Linki takie są przeważnie z anchorem brand’owym, czyli odesłaniem do strony i nazwy firmy.
Osoby siedzące w SEO, zdają sobie sprawę, że o wiele większą „moc” mają anchory ze słowami kluczowymi tzw. money keywords.
Kampanię content marketingu można w bardzo skuteczny sposób wykorzystać do zwiększenia widoczności serwisu w wynikach naturalnych Google – oczywiście poprzez odpowiednie pozycjonowanie. Idealnie do tego służą publikacje w zewnętrznych serwisach. Takie serwisy możemy przecież traktować jako lepsze pressel page – możemy je po prostu odpowiednio podlinkowywać.
Ile kosztuję Content Marketing?
Oczywiście nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Skutecznie przeprowadzona kampania content marketingu wymaga zaangażowania firmy przeprowadzającej taką kampanią jak i firmę zamawiającą taką usługę. Firma zlecająca content marketing zewnętrznej firmie musi liczyć się z tym, że odpowiedni wkład własny oraz zaangażowanie pracowników może decydować o jej skuteczności.
W naszym realiach, usługa content marketing wiąże się często z publikowaniem artykułów w zewnętrznych serwisach. Są to najczęściej branżowe i poczytne serwisy, które generuję ruch na stronie oraz rozpoznawalność. Cena jednej takiej publikacji zaczyna się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Do kosztów należy często również doliczyć artykuł przygotowany przez profesjonalnego copywritera – od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Content is a King

Ale nie tylko zewnętrznym content marketingiem stoi SEO. Bardzo skuteczną metodą na wypromowanie swojej strony w wyszukiwarce Google jest bieżące dzielenie się ze „światem” wiadomościami na blogu naszej strony. Po pierwsze, strona jest dzięki temu aktualizowana i wyszukiwarka wie, że nie jest to strona-zombie, po drugie odpowiednio zoptymalizowany tekst może generować wejścia z długiego ogonu, jak również wspomagać kluczowe frazy za pomocą linkowania wewnętrznego.

Z pewnością więc zarówno content marketing zewnętrzny i wewnętrzny skutecznie przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności strony, a co za tym idzie maksymalizację sprzedaży.

Kontakt
+48 602 61 33 90
Do góry