Blog
Świątynia słowa
Blog
Świątynia słowa
Prowadząc firmę, która działa lokalnie (w obrębie miasta) lub regionalnie (w obrębie np. województwa), ważne jest, by dać się znaleźć w Internecie. Niemal połowa z wszystkich wyszukań to zapytania lokalne, czyli takie które wskazują konkretne miasto bądź region. Widząc tendencję w wyszukaniach Google dostosowuje również algorytm swojej wyszukiwarki, aby prezentować bardziej dokładne wyniki regionalne.
Od zwykłego pozycjonowania odróżnia je fakt, że pozycjonowanie lokalne kładzie szczególny nacisk na optymalizację stron internetowych pod kątem wyników wyszukiwania dla internautów z danego miasta, regionu czy województwa, w którym znajduje się firma, której stronę pozycjonujemy. Konieczna jest zatem, podobnie jak w przypadku pozycjonowania tradycyjnego, odpowiednia optymalizacja strony oraz prowadzenie działań off site, które wspierają stronę w osiąganiu wysokich pozycji. Ważne też jest, by stale „informować” roboty wyszukiwarki o konkretnej lokalizacji i obszarze działania firmy.
Pozycjonowanie lokalne jest zatem idealne dla małych i średnich firm, które działają na terenie danego miasta lub województwa, ale też dla firm większych, które posiadają swoje oddziały w różnych częściach kraju. Branża działania jest w tym przypadku bez znaczenia. Firma musi natomiast mieć konkretną fizyczną lokalizację, w której regularnie obsługuje swoich klientów.
Lokalne SEO daje mniejszą konkurencję pozycjonowanych na daną frazę firm. Ogólnopolskie wyniki wyszukiwania dla tej samej frazy pokazują zwykle setki, a zwykle tysiące firm, żeby wybić się na wyższe pozycje trzeba ponieść duże nakłady pracy i wydatki związane z kosztami pozycjonowania. A na to małe firmy często nie mogą sobie pozwolić. Z kolei pozycjonując się lokalnie konkurencja zmniejsza się do kilkunastu, maksymalnie kilkudziesięciu firm z tej samej branży.
Przede wszystkim strona powinna być zoptymalizowana wg. wytycznych dla webmasterów, optymalizacja witryny dla wyszukań lokalnych nie różni się znacznie od optymalizacji dla pozycjonowania ogólnopolskiego. Jednak w zawartości strony powinien być wyraźnie określony region działań, podany adres siedziby, mapa dojazdowa i wszelkie inne informacje umożliwiające określenie lokalizacji.
Usługa Google Moja Firma pozwala na stworzenie wizytówki firmy na portalu Google+ i określenie regionu działań. Dzięki rejestracji w usłudze i weryfikacji poprzez przesłanie na adres siedziby kodu potwierdzającego, mamy możliwość dokładnego zweryfikowania adresu. Pozwoli to na lepsze uwiarygodnienie naszej firmy na loklanym rynku.
Posiadanie wizytówki Google Moja Firma umożliwia również użytkownikom na dodawanie opinii, komentowanie i polecanie sobie usług. Duża ilość pozytywnych opinii może wpłynąć na częstsze pojawianie się w wynikach loklanych.
Wpływ czynnika jakim są wartościowe linki prowadzące do naszej witryny wciąż ma bardzo wyraźne znaczenie. W przypadku pozycjonowania lokalnego duża ilość linków wysokiej jakości ze stron o tematyce regionalnej (informatory miejskie, zrzeszenia, fundacje, katalogi firm regionalnych) powoduje wzrost pozycji na frazy lokalne.