Blog
Świątynia słowa
Blog
Świątynia słowa
Dlaczego mojej strony nie ma w wyszukiwarce Google? – to pytanie zadaje sobie wielu początkujących właścicieli stron internetowych – przyczyna zazwyczaj jest prozaiczna. Zobacz poniżej jakie mogą być powody braku wyświetlania Twojej strony w wyszukiwarce Google.
1. Sprawdź czy faktycznie Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukania.
Brak strony w wynikach wyszukania Google często spowodowane jest nieodpowiednim zapytaniem – przykładowo prowadząc zakład fryzjerski w miejscowości Krosno właściciel będzie szukał swojej domeny pod zapytaniem ‚Fryzjer Krosno’ – jeżeli strona nie jest zoptymalizowana i nie są dla niej prowadzone działania SEO istnieje bardzo nikła szansa, że strona pojawi się pod tym zapytaniem.
W celu sprawdzenia czy strona znajduje się w indeksie należy użyć zapytania – site:adresstrony.pl. Google wyświetli wszystkie zaindeksowane przez siebie podstrony naszej domeny.
2. Strona nie została jeszcze zaindeksowana.
Wyszukiwarka Google, aby wyświetlić stronę w swoich wynikach musi najpierw ją zaindeksować (dodać do katalogu znanych przez siebie stron), nie ma reguły ile czasu to potrwa – jeżeli do nasej domeny nie prowadzi, żaden odnośnik (link internetowy) ten czas może trwać bardzo długo. Warto w takim przypadku „zaprosić” roboty indeksujące Google na swoją witrynę. W tym celu należy zarejestrować się w usłudze Google Search Console i dodać mapę witryny – zaindeksowanie strony zajmie dosłownie kilka sekund.
Alternatywnym rozwiązaniem może być pozyskiwanie wartościowych linków do swojej domeny z już zaindeksowanych stron – robot Google przechodząc po poszczególnych odnośnikach zaindeksuje naszą stronę. Pozyskiwanie linków dodatkowo podniesie pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google.
3. W kodzie strony lub w pliku robots.txt znajduje się informacja o nieindeksowaniu strony.
Indeksowanie strony może być czasowo wyłączone np. na czas modernizacji strony, zdarza się, że po tym procesie ktoś zapomni o ponownym ‚włączeniu’ indeksowania – warto więc sprawdzić te dwie możliwości. Plik robots.txt znajdziemy pod adresem adresstrony.pl/robots.txt (jeżeli został utworzony). Natomiast zawartość w kodzie znacznika < meta name="robots" content="noindex" />
będzie świadczyła o zablokowaniu indeksowania.
4. Strona jest w wyszukiwarce Google, ale na dalekiej pozycji.
W większości branż, aby skutecznie docierać do klientów domena musi znajdować się co najmniej na pierwszej stronie wyników wyszukania. Żeby tego dokonać niezbędne są działania z zakresu pozycjonowania stron takie jak optymalizacja kodu, tworzenie wartościowego contentu i pozyskiwania wartościowych linków.
Mamy nadzieje, że powyższe rady pozwoliły Ci uzyskać rozwiązanie problemu, jeżeli nie służymy pomocą i zapraszamy do kontaktu!