Blog
Świątynia słowa
Blog
Świątynia słowa
„Moja strona nie pojawia się/jest daleko w wynikach wyszukania, chcę to zmienić!” – to częsty problem z jakim zwracają się do nas klienci. Co w takiej sytuacji można zrobić? Jako agencja SEO rozwiązujemy tego typu problemy oferując skuteczne pozycjonowanie w atrakcyjnych cenach (sprawdź nasz cennik pozycjonowania).
Jednak również sami możemy pomóc swojej stronie poprawić pozycję w wyszukiwarce – jak to zrobić i od czego zacząć, znajdziesz odpowiedź w naszym krótkim poradniku.
Przyczyną tego zjawiska może być fakt, że nasza strona jest nowa i roboty wyszukiwarki jeszcze do niej nie dotarły, przez co nie zaindeksowały jej wśród swoich zasobów. W takim przypadku możemy „zaprosić” wyszukiwarkę do zaindeksowania naszej strony www. Służy do tego jedna z opcji Konsoli Wyszukania, którą można znaleźć pod adresem https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url. Inną przyczyną dlaczego strona nie pojawia się w wynikach wyszukania może być fragment kodu na naszej witrynie wyglądający mniej więcej tak: <meta name=”robots” content=”noindex”> informujący roboty wyszukiwarki, aby nie indeksowały danej witryny. Jeżeli znajdziemy w kodzie HTML swojej witryny tego rodzaju zapis, należy jak najszybciej go usunąć, a następnie możemy zgłosić nasz adres URL narzędziem opisanym powyżej.
Jeżeli oba z podanych rozwiązań nie przyniosą rezultatu oznacza to, że sytuacja jest bardziej złożona i wymaga analizy specjalisty SEO.
W przypadku, gdy strona jest zaindeksowana w wyszukiwarce, ale pojawia się na bardzo odległych miejscach, oznacza to, że witryna w ocenie algorytmu odpowiedzialnego za ustalanie pozycji jest mało wartościowa.
Powinniśmy zadbać o poprawną optymalizację strony www – należy pamiętać, że czynników branych pod uwagę jest bardzo wiele, pomocnym mogą okazać się wytyczne dla webmasterów (https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl), gdzie znajdziemy informację jakie wymagania powinna spełniać nasza strona, aby mogła być dobrze indeksowana i pozycjonowana przez wyszukiwarkę Google. Równie istotnym czynnikiem jak optymalizacja jest zawartość treści i linki prowadzące do naszej witryny. Warto czynić starania w kierunku tworzenia i aktualizacji najważniejszych danych na naszej stronie w postaci tekstów, zdjęć i innych multimediów. Co zaś tyczy pozyskiwania linków do naszej strony to również jest to temat dość mocno złożony. Odnośniki URL prowadzące do naszej witryny powinny być wysokiej jakości, a także pochodzić z zaufanych stron. W tym przypadku jeżeli nie mamy odpowiedniej wiedzy jakie to mogą być linki, również warto zgłosić się do wykwalifikowanych specjalistów.