Blog
Świątynia słowa
Blog
Świątynia słowa
W dniu dzisiejszym można było zaobserwować duży skok w wynikach wyszukania – prawdopodobnie ma to związek z kolejną aktualizacją algorytmu wyszukiwarki Google. Gigant z Mountain View nie ma w zwyczaju informować o wprowadzeniu zmian, a także tego jakich czynników aktualizacja dotyczy. Zazwyczaj potwierdzenie aktualizacji odbywa się już po jej wprowadzeniu, co jednak również nie jest regułą.
Bardzo wysoki skok wskaźnika zmian dla wyszukań mobilnych może sugerować, iż jest to rollout aktualizacji z 21 kwietnia 2015 roku, dotyczącej dostosowania stron internetowych do urządzeń mobilnych. Nie mniej jednak wskaźnik wyników wyszukania dla urządzeń typu desktop, również zanotował wzrost, a więc aktualizacja dotyczy także tradycyjnych wyników wyszukań.
Jak pokazuje narzędzie serp.watch monitorujące wyniki wyszukania w kilku krajach, wskaźnik zmian w dniu dzisiejszym dla Polski dla urządzeń desktopowych zanotował poziom 5.24 (przy średniej wysokości ok.2.5), natomiast dla urządzeń mobilnych 19.01(!) (przy średniej wysokości ok.2.5).
Zmiany w desktopowych wynikach wyszukania:
Zmiany w mobilnych wynikach wyszukania:
Na chwilę obecną nie zaobserwowaliśmy większych zmian pozycji stron naszych klientów, jednak często efekty wprowadzenia aktualizacji widoczne są po kilku dniach, dlatego sytuacja jest przez nas stale monitorowana.